Comments: Hrušov

New comment

#5147
Petike
registered

05.05.2006 14:53
IP:87.197.8.113
Ivan 78 :

Čo máš ináč nové, starec ?
#5146
Petike
registered

05.05.2006 14:53
IP:87.197.8.113
Ivan 78 :

Jój, no dobre, ty starý "Prešpurák"... :-)

Je síce pravda, že Turci (Turkovia, ako hovorí môj mladší bratranec... :-) ) boli definitívne porazení v slávnej Bitke pri Viedni v r o k u 1 6 8 3 , ale Bratislava ostala ešte aj potom - až do čias Jozefa II. - mestom s veľmi dôležitými administratívno-správnymi úlohami a výsadami v rámci centrálnej časti Habsburskej monarchie (rozumej : Rakúske krajiny (R. vojvodstvo) a Uhorské kráľovstvo)... Ale NoirOrion to naozaj "trocha" prehnal - alebo sa len možno zmýlil pri písaní lepotočtu... Teda pardón - letopočtu... :-))

#5120
Ivan78
not registered

02.05.2006 11:27
IP:217.73.16.23
Tym slovom "nechyrovali" som myslel, ze nas uz neutlacali na nasom vlastnom uzemi. Ale spomienok na nich mame (a budeme mat) pozehnane, s tym suhlasim. Tak to je zatial vsetko, idem si zaliat dobru turecku kavu...
#5108
blabla
not registered

28.04.2006 20:51
IP:212.5.209.82
Petike, zatial to nie je kompletná stránka...
#5107
mato
not registered

28.04.2006 17:29
IP:213.151.234.234
chyrovali aj nechyrovali.mozno zmizli z povrchu zemskeho ich mesity s minaretmi ale 150 rokov je vela aby sa nezachovalo nic z ich kultury.slovo gulaš pochadza z tureckeho kulaš,meno zoltan vobec nie je madarske ale turecke,a to ani nehovorim o premiesani narodnosti s tureckou.neviem presne ako sa to vola ale v okoli levic ma kroj s topy prvkov s tureckymi.to nebola narazka len poznamka.cawte
#5102
Ivan78
not registered

28.04.2006 15:54
IP:217.73.16.23
Pozor NoirOrion - Blava sice zostala korunovacnym mestom az do Ferdinanda V. (cize ako ty uvadzas - 3 storocia) ale hlavnym mestom bola naozaj iba storocie a pol - az do porazenia Turkov, bol to rok 168X ked dostali vyprask pri Viedni. V rokoch 18XX sme uz o Turkoch ani nechyrovali.
#5098
Petike
registered

28.04.2006 14:57
IP:87.197.8.113
NoirOrion :

Nechcem podceňovať historický význam nášho hlavného mesta - ale až do 19. storočia to nebolo... Ale až do rokov vlády Jozefa II. - hhhheeeeejjjjjjj ! :-) Ešte za "Mariky" Terézie mala Bratislava dôležité postavenie ako jedno z politicko - kultúrno - hospodárskych centier Habsburskej monarchie... Vlastne od čias prvého "pomoháčskeho" panovníka u nás - Ferdinanda I. Habsburského...
#5090
NoirOrioN
not registered

28.04.2006 14:17
IP:212.5.222.200
Plná podpora karlosovi. BibraX - neviem(e) (?) koho si myslel... Ivan: nie storočie a pol, ale takmer 3 STOROČIA BOLA BRATISLAVA HL. MESTOM UHORSKA (neuveriteľné je, že sa nijako nerozrástla a nestavali sa tu ani paláce vo veľkom... Tie roky boli od bitky pri Moháči 1526 až do vyhnania Turkov niekedy v 18XX...nejako sa mi derie pod prsty dátum 1861, ale nechcem machrovať :-). To by potom bolo na viac ako 3 storočia. Inak pre zaujímavosť...keď sme pri tom Hrušove :-)...v Bratislave bolo korunovaných - myslím - 11 kráľov (a žeby až 15 kráľovien??? Nie som si istý...ale tak dajako). Isto to tu ešte niekto upresní...
#5085
Petike
registered

28.04.2006 14:06
IP:87.197.8.113
Fakt divné, že im to nejak vypadlo zo stránky a nezaradili to...
#5082
Ivan78
not registered

28.04.2006 13:47
IP:217.73.16.23
Zaujimave, ze na varak.hu vobec neni zmienka o Bratislavskom hrade. Ved Bratislava (Prespork) bola storocie a pol hlavnym mestom Uhorska a oni o tom ani nepipnu. Je mi jasne ze nespominaju Sturovcov pri Devine (hehe), ale tato Bratislava, hm...
#5081
BibraX
registered

28.04.2006 13:21
IP:85.216.233.99
Porovnajte si sami:

http://mars.elte.hu/varak/appony/apponyrajz2.jpg -ako autor je uvedeny len Konig, F.

http://mars.elte.hu/varak/appony/apponyrajz3.jpg -tu je uvedeny autor Bona, M.

Ak pan Konig, F. ale uverejni niekde "svoju" ideovu rekonstrukciu Oponickeho hradu asi tazko bude niekto vediet, ze autorom je Martin Bona a nie pan Konig. A podobnych prikladov je na tej stranke zarazajuco vela (ako uz spomenul na inom mieste aj Karlos).

Stranka je to samozrejme pozoruhodna a vynikajuca, ale sposob akym sa tam prezentuju niektore rekonstrukcie, bez uvedenia povodneho zdroja je rovnako pozoruhodny, ale aj zarazajuci. Ale ked to tak zhrniem (nechcem to zlahcovat) mame aj doma (na Slovensku) par ludi (alebo len jedneho?), ktory sa tiez velmi neobtazuje uvadzat zdroje z ktorych cerpa a bez najmensieho problemu je ochotny pod cudzie sa podpisat. Pravdepodobne sa spolieha na carovnu obhajobu, ze on nie je profesional ale "len" amatersky nadsenec, ktory "nevie" co vsetko by mal obsahovat text, ktory vyuziva zistenia a informacie od inych autorov. Samozrejme, ze to ovlada. Ale to uz je o inom "sudku" ako je pan Konig a zrejme kazdy vie koho som tu spomenul...
#5076
BlaBla
not registered

27.04.2006 21:14
IP:212.5.209.82
KARLOS - ono nechcem sa nikoho dotknúť, ale čo tak, keby naši odborníci na hrady /a podobné lokality/ urobili sami nejakú výbornú www stránku? Ale to len poznámka na okraj.
#5074
BlaBLA
not registered

27.04.2006 21:08
IP:212.5.209.82
To s tou strankou je sice pravda /vykradanie/, ale to na veci nič nemení, že stránka lokalizuje niektore lokality, ktoré sa v niektorých obciah hladaju ,,priserne,,.
Apropo, nesuhlasim s tym vykradanim.
#5065
tiezBacil
not registered

27.04.2006 12:13
IP:194.160.36.227
Karlos ma pravdu - na jednej strane od nas vyzaduju uvadzanie autorstva, na druhej to porusuju. Nuz co dodat...Slusnost kaze uvadzat aspon zdroj.
#5064
karlos
not registered

27.04.2006 11:30
IP:195.168.13.42
Ospravedlnujem sa Robovi Mazanikovi, ze som mu pridelil spravcovstvo nad strankou www.hrady.sk. Rovnako sa opravedlnujem aj Jozovi Schwarzovi. Spravne malo byt "R. Mazánik ako správca www.zamky.sk...."
#5063
Karlos
not registered

27.04.2006 11:23
IP:195.168.13.42
Viacerí z vás tu objavili maďarskú stránku http://www.varak.hu/ a rozplývate sa tu nad kvalitou. Žiaľ, nejdete do hĺbky. Tato stránka vykráda slovenské materiály, publikované výskumy bez udania zdroja, autorstva (sem-tam niekoho uvedú). V poslednej dobe vykrádajú knihu Gotika, bez uvedenia citácii z tejto knihy. Popri inom vykrádajú pracú slovenských archeológov z AVANS, bez udania zdroja. Autor kresieb na tejto stránke F.König, musím to napísať, je obyčajný plagiátor a obkreslovač už vydaných rekonštrukcií, pôdorysov (nehodnotím jeho kresliarske dovednosti, tie sú výborné). Tento človek nemá ani len toľko slušnosti, aby uviedol zdroj odkiaľ čerpal pri prekreslení (kresbe) svojho diela. Je zarážajúce, že autori tejto stránky, ktorých zastrešuje maďarská univerzita odmietli tento stav riešiť. R. Mazánik ako správca www.hrady.sk sa na nich obrátil zo žiadosťou o nápravu (prebrali mu zo stránky materiály, fotografie, bez opýtania, bez uvedenia autorstva), odmietli s nim o tom diskutovať. Maďarská stránka prebrala hrad Kapla, König prekreslil môj pôdorys a ukradol ideovú rekonštrukciu tohoto hradu. V poslednej dobe tieto maďarské stránky vytáčajú viacerých autorov venujúcich sa slovenským hradom, prekresľujú ich pôdorysy, rekonštrukcie. Martinovi Bónovi, König kradne a prekresľuje všetky nim uverejnené hrady. Autorské pravá im nič nehovoria. Žiaľ autori stránok robia aj publikačnú činnosť a vydávajú toto plagiátorstvo knižne. Maďari sú háklivý, ak na Slovensku vyjde kniha, ktorá uvedie nejaký materiál, bez uvedenia zdroja (Ak sa originál nachádza v Maďarsku). Naposledy sa to stalo M.Slamkovi, pri vydávaní Kamenných strážcov, kde musel dodatočne žiadať povolenie pri uverejnení veduty pri hrade Zniev. Kniha už bola zalomená a dodatočne sa dopĺňala informácia o zdroji, mieste originálu a povolení uverejniť to. Všimol som si, že viacerí prispievatelia z týchto stránok ako pán Bogoly János (Borša) alebo Robo Longauer (Mačací hrádok - Nitra Chrenová) majú nejaké materiály na http://www.varak.hu/, neviem či o tom vedia, ale sú uvedení v materiáloch. Chcem ich preto poprosiť, ak majú dosah na ľudí ako Szabó Tibor, Karczag Ákos, Szatmári Tamás, König F., venujúcich sa slovenským hradom na stránke, aby im prehovorili do duše a vysvetlili im niečo o autorstve materiálov. (Plati aj pre Slovensko. Ak niekto uverejní, prekreslí pôdorys, rekonštrukciu, preberie výskum, históriu,... treba uviesť zdroj odkiaľ čerpám. Je to zásada slušnosti). S týmto mojim názorom na pracú http://www.varak.hu/ niesom osamotený a v poslednej dobe rezonuje medzi ľuďmi venujúcimi sa slovenskou kasteológiou.
Dip.Ing. Peter Gutek (expracovnik PUSR)


#5059
Bacil
registered

27.04.2006 10:17
IP:194.160.36.227
Nuz isty cas mal aj Mazanik na svojich strankach odkaz na Madarske hrady:sirius.elte.hu ci tak nejak, potom to zmenili na mars.elte... ale stale je to ta ista stranka, aspon podla dizajnu. Klobuk dole pred nimi, je tam kvantum materialu... Ale ved aj my ich dobehneme. Treba len na sebe pracovat - zatial sa dari, ci nie?:-)
#5058
BlaBla
not registered

27.04.2006 09:46
IP:82.119.119.38
Hahaha... ,,objavujte,, už dávno ,,objavenú,, www stránku /www.varak.hu/.... Nie jeden krát som napr. ja a Janos Bology pri iných hradoch už na tú stránku upozornoval...
#5052
NoirOrioN
not registered

26.04.2006 14:40
IP:212.5.222.200
JOŽKO...IVAN:
Samozrejme, chlapci, najmä Jozef: ja som ani v najmenšom nemyslel môj ostatný príspevok ako nejakú kritiku roboty, čo sa tu odvádza. Je mi jasné, že si zrejme na to viac-menej sám (čo sledujem príspevky), prípadne s nejakým grafikom. Iste, keby sa podarilo vytvoriť tím s pár šikovnými týpkami, bolo by to určite lepšie, ale vďaka Bohu aj za tieto stránky. Takže šlo iba o inšpiráciu a tiež som si myslel, že mi nenapadlo nič nové pod slnkom. Ale fajn, časom teda hádam rozvetvíš túto skvelú stránku. Nech sa Ti to darí! Pokiaľ ide o mňa, aby som len nepindal :-), tak síce som taký technický antitalent a s PC si podávam ruku viac-menej len cez Windows :-), ak by som mohol pomôcť, trebárs s foto matrošom, treba ma jemne :-) inštruovať o zaslaní obrázkov, milerád pomôžem. Zatiaľ mám niekoľko (neskromne si myslím) ...desiatok?...dobrých záberov z cca dvadsiatky našich hradov (stredné Považie a JZ Slovenska). Inak...ak chcete pozrieť, tak skromný výber mám aj na azet.sk (užívateľ menom skoripoga - fotoalbumy - slovenské hrady). Dá sa to pozrieť aj neprihláseným, ak idete cez fotoalbumy-Slovensko-história a tam potom hľadať odomknutý (zelený zámok) album "Slovenské hrady". * Ej...ale som si tu spravil - možno - reklamu...sorry, Jozef!
#5051
Jožo Schwarz
registered

26.04.2006 14:03
IP:85.216.231.22
NoirOrioN - tip pre tvorcov týchto stránok: Nie si prvý, čo mi niečo také navrhuje a aj ja už som nad tým uvažoval. Len treba všetko postupne a nie mať na veľké oči a chcieť spraviť všetko naraz.
Inak spomínanú stránku www.varak.hu robí zrejme viac ľudí ako napr. hrady.sk alebo zamky.sk (usudzujem z frekvencie pribúdania nových objektov), čo tiež zaváži na rozsahu stránky a počte objektov a informácií o nich :-)

Adding of a new comment

If you want to send a post to this discussion, fill in all required fields. Off topic or offensive posts will be deleted.

Name*:

Mail:

Text*:

Test phrase*: Fill in the number on the following picture.


* Required field